Tokeny NFT w branży muzycznej.

NFT rośnie w siłę i pochłania coraz to nowe branże. Nie inaczej jest z branżą muzyczną.

Niewymienialne tokeny NFT to cyfrowa treść wykorzystują technologie Blockchain, czyli bazę danych, na której opierają się kryptowaluty. Niewymianialny – w tym wypadku, rozumiemy jako nieposiadający odpowiednika w innych przedmiotach lub walutach. Każdy non-fungible token jest wyjątkowy i nie ma ustalonej odgórnie wartości, a zyskał szczególną popularność, gdy okazał się dobrym sposobem na sprzedaż cyfrowych dzieł sztuki. NFT szybko ewaluowało i okazało się jednym ze sposobów gromadzenia społeczności, dlatego pojawiły się tokeny będące np. biletami wstępu.

 

W branży muzycznej tokeny NFT znalazły zastosowanie jako wejściówki na koncerty, sprzedaż limitowanych dostępów do nagrań audio, albumów, treści wideo czy przedmiotów kolekcjonerskich związanych z danym artystą.

 

Połączenie NFT i muzyki zapewnia wiele korzyści zarówno dla artystów jak i wytwórni muzycznych i zaczęło być eksplorowane w momencie pandemii, gdy rynek muzyczny mocno zwolnił. 

 

W branży muzycznej funkcjonuje wielu pośredników, a to ogranicza sam dochód artysty. Dzięki NFT dochodzi do bezpośredniej transakcji miedzy odbiorcą a artystą, tak więc tokeny są jednym ze sposób  pozwalających na zwiększenie przychodów twórców. Dodatkowo sam artysta jest w stanie w dowolnej chwili skorzystać z dostępnych platform, które umożliwią w dowolnym momencie sprzedaż produktów, a sam odbiorca musi jedynie założyć własny wirtualny portfel do zakupu. 

 

Artysta w dowolnym momencie decyduje co sprzedaje swoim fanom. Tokenem może w danym momencie być album, limitowany utwór, unikatowe nagranie czy wejściówka na koncert. 

 

NFT w ostatnich miesiącach zyskują na popularności, co wpływa na liczbę artystów, którzy zdecydowali się na zastosowanie NFT:

  • Kings of Leon
  • Grimes
  • Snoop Dogg
  • Shawn Mendes
  • Lil Pump
  • Asap Rocky

 

NFT zmienia różne gałęzie przemysłu, tak więc możemy być świadkami ery, w której dojdzie do przemiany całej branży muzycznej. Dystrybucja tokenów NFT to nie tylko kolejny kanał sprzedaży produktów i dzieł artystów, ale przede wszystkim duży krok ku niezależności artystów i bliższej interakcji z odbiorcami.

Jeśli podobał Ci się ten wpis – podziel się nim ze znajomymi.

Być może zainteresuje Cię także